Storm?

Vädret har efter flera veckor utan ett moln på himlen blivit lite mer varierande. Jag måste erkänna att det faktiskt är lite skönt att se moln ibland! I helgen passerade ett oväder längs kusten. Vi lyckades till stor del slippa det då vi på dagen åkte söderut till Cullera och roade oss i en vattenpark, som tyvärr var lite mindre än vi förväntat oss... Precis när vi ska gå på tåget för att åka tillbaka till Valencia börjar det regna. Perfekt! På kvällen gav vi oss iväg till stranden för att träffa några medlemmar från församlingen men efter någon timme började molnen dra ihop sig, himlen blev helt mörkt och det började blåsa. Det fick mig att tänka på en ljudsaga jag hade när jag var liten med my litlle pony där det började storma eftersom en ponny kunde göra stormar och gärna ville göra det och de andra ponnyerna blev så rädda. Till slut fick storm-ponnyn sluta och alla blev glada och man lärde sig också att man måste tänka på andra och inte bara göra som man vill. Buena moraleja!



När det gäller att skydda sig mot solen finns det många sätt som är bra, förutom de dåliga. Men vad säger man om detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0