Hemma igen

Kära bloggläsare!

Nu är vi sedan en längre tid (2 mån.) hemma igen. Livet har tagit oss in i universitetsstudiernas hetluft och press från ansvar. Den första tiden hemma var speciell med tanke på att vår medeltemperatur sjunkit med 25 grader bara så där. Och nu ska vi inte tala om temperaturen (jag menar, det är ju inte sommar i Spanien heller...).

Hösten har hittills bjudit oss på stora glädjeämnen: mina föräldrar har efter längre tids funderande känt att tiden var mogen för en flytt till Stockholm. De huserar numera i Västerhaninge och det är härligt att ha dem så nära. Att skälen till Alingsåsresor numera är obefintliga borde kanske kännas vemodigt, men som en man utan rötter (jag ser mig inte som göteborgare (förutom när det kommer till ordvitsarna), flodait (?) (Floda-bo kan man väl bara vara om man fysiskt bor där?) eller alingsåsare (kanske borde jag istället se mig som gangster från Bergsjön där jag är född?)(se upp för parenteserna!)) duger Stockholm alldeles utmärkt som mitt hem. Ytterligare glädjeämnen finner jag i vänner. I lördags var det bröllop för min gode vän Mikael och hans Alice. Det var inspirerande och fint från första till sista stund. Jag mindes min egen bröllopsdag och kände mig välsignad. Att få dela sina ups and downs med en kvinna som älskar mig som mest just när jag är nere är något så fint att "no one can be told what the Matrix is", man måste uppleva det själv.

Annars hägrar för stunden studier av den internationella privat- och processrätten. Spänningen är oliiidlig!

Gör en bra dag, så ses i igen!

En fråga: ska bloggen stanna kvar där den är eller ges en nyare touch? Eller kanske både och?

/Christian

Kommentarer
Postat av: Anna Lena Palm

Låt gärna bloggen vara kvar här så att jag hittar den. Har följt er tid i Spanien och saknat er på sistone.

Visst hade de ett fint bröllop Alice och Micke.

2008-11-07 @ 13:30:36
Postat av: Erica

Ni maste absolut ha en blogg. Hurra for bloggande.

2008-11-13 @ 20:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0